Projekt Deficitarna zanimanja u Gimnaziji Franje Petrića

Kreirano Petak, 06 Veljača 2015 11:58

U Gimnaziji Franje Petrića u tijeku je projekt pedagoginje Antonije Kero pod nazivom Deficitarna zanimanja. Projekt se provodi među maturantima s ciljem poticanja učenika na odabir studija koji će ih osposobiti za zanimanja koja su u Hrvatskoj deficitarna.

Tijekom listopada pedagoginja je u četiri završna razredna odjela održala školske satove o deficitarnim zanimanjima na kojima je iznijela trenutno važeće podatke Hrvatskog zavoda za zapošljavanje o stanju na tržištu rada. Raspravljalo se o prednostima i mogućnostima upisivanja studija koji obrazuju studente za zanimanja koja su u kod nas tražena. Učenici su ispunjavali anketni upitnik kojim su procijenjeni njihovi interesi za upis navedenih studija te iskazane želje o tome s predstavnikom kojeg deficitarnog zanimanja bi voljeli održati susret u školi. Prema preferencijama učenika pedagoginja je sastavila plan organizacije četiriju predavanja i radionica s gostima predavačima. Predstavnik određenog deficitarnog zanimanja učenicima bi što zornije približio prednosti upisa visokoškolskog obrazovnog programa za zanimanja za koja u Hrvatskoj nedostaju kadrovi. Budući da je učenicima najčešće presudna „živa riječ“, gost predavač bi iznoseći osobno iskustvo učenike usmjerio i olakšao im put planiranja odabira budućeg zanimanja te im ukazao na moguće prepreke tijekom studiranja i traženja zaposlenja.

Prvo predavanje održala je liječnica opće prakse Katarina Jordan, bivša učenica naše škole, koja je učenicima detaljno i jasno objasnila postupak upisa na medicinski fakultet, sam tijek studiranja do stjecanja zvanja doktora medicine, kasnije obrazovne procese stručnog usavršavanja te mogućnosti zaposlenja.

Prema njezinim riječima medicinski fakultet je uistinu zahtjevan. Očekuje se kontinuiran rad studenata i dobra organizacija vremena. Prva godina studiranja iziskuje posebno mnogo truda budući da se studenti tek trebaju prilagoditi specifičnom načinu rada. Narednih godina predmeti se postupno međusobno povezuju što znatno olakšava studij. Posebnu čar studiju medicine daju praktične vježbe koje su našoj gošći uvijek predstavljale veliki izazov, ali i poticaj za daljnji rad. Uspjeh studenata određuje skupina faktora od kojih su mnogi kognitivne prirode, ali za uspješno studiranje i uspješnu karijeru važni su i međuljudski aspekti. Stoga se liječnica osvrnula i na društveni život studenata, a opisala je i život u studentskim domovima. Studiranje otvara mogućnosti susreta s velikim brojem novih ljudi i upoznavanjem različitih kultura. Uz dobro upravljanje vremenom moguće je u isto vrijeme biti uzornim studentom i baviti se dodatnim aktivnostima što vlastitim primjerom potvrđuje liječnica Jordan koja je tijekom studiranja bila na čelu atletske sekcije Sportske udruge studenata medicine. Sportom se aktivno bavi i danas iako je pred njom specijalističko usavršavanje.

Učenici su bili zahvalna publika, spremni na pitanja i otvoreni za raspravu. Predavanje su ocijenili sadržajnim, korisnim i zanimljivim.

Projekt Deficitarna zanimanja nastavlja se u našoj školi i tijekom sljedeća tri mjeseca održavanjem planiranih predavanja i radionica.